خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/12 - 14:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
درخشان در دیدار با سفیر هند مطرح کرد

لزوم تبادل تجارب میان مراکز بهداشتی و درمانی ایران و هند

گدام دارمندرا، سفیر هند در تهران با عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - بنگلادش در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – هند در ابتدای این دیدار به ارتباطات تاریخی، فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: سابقه دیرینه و هزاران ساله روابط ایران و هند، افق جدیدی را برای گسترش روابط نوین در فضای کنونی گشوده و اشتراکات فرهنگی، تاریخی دو کشور پشتوانه محکمی برای توسعه مراودات دو کشور است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هند تصریح کرد: هند به عنوان یکی از کشورهای مطرح صنعتی دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای در قاره آسیا و جهان است و از این منظر، گسترش روابط دو جانبه با هند را مهم تلقی می‌کنیم.



درخشان در ادامه این گفتگو تأکید کرد: مناسبات دو کشور در عرصه منطقه‌ای و جهانی همواره از شرایط خوب و رو به رشدی برخوردار بوده است و ضرورت دارد که در تقویت و تحکیم روند رو به رشد مناسبات  فیمابین تلاش بیشتری صورت گیرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – هند با اظهار امیدواری از تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در مجلس یازدهم گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور تهران می‌توانند به ارتقاء روابط دوجانبه و رفع موانع احتمالی کمک کند.



وی در ادامه، مراودات پارلمانی را بخش مهمی از مناسبات دوستانه دو کشور خواند و تصریح کرد: با تقویت همکاری‌ها در سطح گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی،  می‌توان شاهد تسریع در روند تعاملات اقتصادی، تجاری و کشاورزی فی‌مابین بود.



درخشان در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جهان بر تبادل تجارب میان مراکز بهداشتی و درمانی ایران و هند تأکید کرد.



دارمندرا سفیر هند در تهران نیز در این دیدار اظهار داشت: هند به دنبال تحکیم و تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است و ما از توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی ـ دانشگاهی و کشاورزی استقبال می‌کنیم.



سفیر هند در تهران از تشکیل گروه دوستی پارلمانی با ایران استقبال کرد و افزود: ارتباطات پارلمانی و تشکیل گروه‌های دوستی در مجالس دو کشور به تحکیم و تقویت مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و هند کمک بسزایی می‌کند.



گدام دارمندرا در پایان گفت: دولت هند از هر اقدامی برای گسترش روابط نزدیک با تهران حمایت و استقبال می‌کند و معتقد است با توجه به ظرفیت مناسب سرمایه‌گذاری در دو کشور، محرک‌های فراوانی برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی فیمابین وجود دارد.



در این دیدار که به منظور بررسی راه‌های ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی از جایگاه پارلمانی صورت پذیرفت، آقایان معین‌الدین سعیدی، نماینده ایرانشهر و روح الله ایزدخواه نماینده تهران نیز حضور داشتند که به عنوان اعضای گروه های دوستی پارلمانی ایران و هند به طرح دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهاداتی در این زمینه پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 307468
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار